“Maar jullie passen toch helemaal niet bij DeFabrique Holding?”

Een uitspraak die ontvangen wordt door gegniffel van de andere kant van het scherm. Daar zit Thijs Megens van Briq Bookings in zijn thuiskantoor in Friesland. We spreken Thijs over wat Briq Bookings eigenlijk is, wie er in dat mysterieuze kantoor zitten en hoe Briq Bookings wel of niet een vreemde eend in de bijt is.

De man aan de andere kant van het scherm

Dat is het gekke en mooie aan DeFabrique Holding: veel collega’s voelen als vage kennissen, ook al heb je ze nog nooit echt ontmoet. Je hebt een collega iets horen vertellen over diegene, hebt diegene wel eens gezien op een van onze personeelsfeesten of ziet zijn of haar naam onder een mailtje staan. Maar dat maakt het ook heel vertrouwd wanneer je diegene dan eindelijk een keer spreekt en tijd voor elkaar maakt

En daar is Thijs een perfect voorbeeld van. Thijs is momenteel “Eindverantwoordelijke Product” bij Briq Bookings. Maar Thijs is al sinds 2009 werkzaam voor DeFabrique Holding. Vanaf daar is hij langzaam in de tech-projecten gerold, waarbij hij een brug wilde slaan tussen IT en de bedrijven. Zijn doel was om bepaalde processen en trajecten te ondersteunen of realiseren. Een man met een visie. 

Van de Kartfabrique naar actief in 11 verschillende landen

Onderdeel van de uitdagingen die Thijs op zijn bordje kreeg, was een probleem oplossen waar de Kartfabrique tegenaan liep. De technologie ontwikkelde zich in rap tempo en daarmee bewoog de consument zich ook steeds meer online, maar de producten (lees: karten, lasergamen en Prison Island spelen) waren niet online te verkopen. Daarom is Thijs samen met een aantal andere tech-savvy collega’s begonnen met het bouwen aan een interne applicatie om de diensten van de Kartfabrique online te kunnen verkopen: Briq Bookings.

Doordat Briq Bookings zich heeft kunnen specialiseren binnen de niche van multi-activity (zoals de Kartfabrique; een bedrijf dat meerdere activiteiten aanbiedt op dezelfde locatie), wordt Briq Bookings nu wereldwijd gebruikt door leisurebedrijven. Iets wat Thijs nooit had kunnen of durven dromen. 

Uiteraard doet Thijs dit niet alleen. Samen met Bas, Gijs, Laura, Remco, Floris en Harald is Thijs verantwoordelijk voor Briq Bookings. Na een reorganisatie afgelopen jaar zijn ze momenteel weer bezig met het verder op- en uitbouwen van hun team, klantenbestand en product. Dit doen ze samen met een team van externe developers.

Het buiten(landse)beentje 

Briq Bookings is duidelijk anders dan alle andere merken binnen DeFabrique Holding. Waar elk ander merk een focus heeft op uniek vastgoed in combinatie met hospitality, leisure en evenementen, is Briq Bookings allesbehalve tastbaar. Dit team is niet bezig met iets fysieks, maar met software. Hoe past dit merk dan toch zo goed binnen DeFabrique Holding?

Om te beginnen ondersteunt het team van Briq Bookings dagelijks de operatie bij een van de merken binnen DeFabrique Holding, namelijk de Kartfabrique. Dit gaan ze ook doen bij Parque West. Verder zijn ze bij Briq momenteel bijvoorbeeld bezig om de webshops van hun klanten een flinke upgrade te geven, met als doel om de conversie, gast- en merkbeleving te verhogen.

Zonder Briq Bookings zouden onze collega’s van de Kartfabrique nog steeds de reserveringen enkel binnen krijgen via de mail en de telefoon  en zouden ze alles nog steeds in een papieren notitieboekje schrijven. Het team van Briq Bookings mag dan wel niet met iets fysieks bezig zijn, maar zij dragen dagelijks bij aan het neerzetten van een zo optimaal mogelijk online pad voor onze gasten. En het is precies deze gastvrijheid en gastbeleving die ons allemaal verbindt. Het creëren van onvergetelijke herinneringen begint ook bij Briq Bookings. En bij Thijs vanuit Friesland.